پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261500
دولت نگذارد کساني که قصد حاشيه‌سازي و ايجاد التهاب دارند، موفق شوند
تاریخ انتشار : 1401/05/28 14:22:39
نمایش : 669
امام جمعه فارسان گفت: همه به هر مقدار که مي‌توانند بايد در کار دخيل باشند و دولت هم با استفاده از دلسوزان در عرصه‌هاي مختلف و هم‌چنين عمل مجاهدانه در خدمت به مردم مي‌تواند اعتماد عمومي را تقويت کند و نگذارد کساني که قصد حاشيه‌سازي و ايجاد التهاب دارند، موفق شوند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اگر متقين رياستي را در اختيار داشته باشند تمام حدود آن را رعايت مي‌کنند. مولانا اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۱۶۷ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: ابزار و وسيله کار رياست، سعه‌صدر و پرحوصله بودن است. در مسائل مختلفي که براي انسان بخصوص کسي که مسئوليت دارد، پيش مي‌آيد، حالات او فرق مي‌کند. از جاهاي کوچک تا اداره کشور فرق نمي‌کند در هر شرايطي و مسائل مختلف بايد پرحوصله بود.
 
وي تصريح کرد: اين‌که انسان بتواند در اتفاقات مهم، نترسد، کم نياورد و به‌موقع چاره‌انديشي کند و تصميم درست را بگيرد و راه‌هاي برون‌رفت را با آرامش و طمأنينه به کار بگيرد، سعه‌صدر نام دارد؛ و اين حالت از مهم‌ترين ابزار رياست و مسئوليت است. بعضي‌ها ضيق صدر دارند در بزنگاه‌ها دچار اضطراب و چه کنم چه کنم مي‌شود. اتفاقاً در اين شرايط مي‌توان افراد را شناخت. کسي مي‌تواند تهديدها را به فرصت تبديل کند که مضطرب و عجول نباشد، بلکه صبور و دورانديش باشد.
 
امام‌جمعه فارسان به آتش‌سوزي مسجدالاقصي اشاره داشت و گفت:30 مرداد آتش‌سوزي مسجدالاقصي توسط رژيم غاصب در سال ۱۳۴۸ شمسي که به‌روز جهاني مسجد نام‌گذاري شده است. اميرالمؤمنين فرمودند: مساجد محل نشست‌وبرخاست پيامبران، خانه اهل تقوا و بازاري از بازارهاي آخرت است و براي من نشستن در مسجد از نشستن در بهشت بهتر است. ببينيد چه گنجينه‌اي در اختيار ما هست. سازه‌اي با اين عظمت با بهترين مواد ساخته مي‌شود. خيلي کار کند دو ساعت در شبانه‌روز کار مي‌کند. يا نهايتاً يک ‌نماز مغرب و البته وظائف مهم ديگري بر عهده مساجد هست. مساجد از پايگاه‌هاي اصلي فرهنگ‌سازي در جامعه و زيربناي تشکيل تمدن اسلامي است. در مسجد فضائل اخلاقي تقويت مي‌شود و تربيت ديني شکل مي‌گيرد و ارزش‌هاي انقلابي رشد مي‌کند و انسان‌هاي بصير، متدين و آگاه تربيت مي‌شوند.
 
وي بيان داشت: اگر به توانائي‌هاي مسجد دقت کنيم آن‌وقت معلوم مي‌شود که چرا اين‌قدر دشمن دارد. در ۵۰ سال اخير يعني از زمان آتش‌زن مسجدالاقصي در سال ۱۳۴۸ تا امروز، بيش از چهار هزار مسجد در جهان توسط مثلث غَربي، عِبري، عَربي تخريب‌شده است. همان‌که قرآن کريم فرمود لَهُدِّمَت که اگر دشمن را مهار نکنيد، مراکز عبادت و بندگي را از بين مي‌برند. دشمن اول تلاش مي‌کند از بين ببرد اگر نشد و يا نتوانست آن را بي‌خاصيت مي‌کند. الان قسمت زيادي از مساجد ما بي‌خاصيت هستند؛ اما قسمتي هم نه. خوب کار مي‌کنند.
 
حجت‌الاسلام ملک پور به هفته دولت هم اشاره داشت و اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت چندکلمه‌اي را عرض مي‌کنم؛ حکمراني در نظام اسلامي دوسويه است و دو رکن دارد، حاکم الهي و مردم؛ و براي هرکدام هم حقوق و مسئوليت‌هايي تعريف‌شده و در فرهنگ اسلامي در بحث نظام سياسي اسلام به مسئله حق و تکليف مفصل پرداخته‌اند؛ که مردم و حاکم چه حقوق و تکاليفي دارند.
 
وي تصريح کرد: دولتي که به بيان رئيس‌جمهور محترم قصد دارد براي تحقق دولت اسلامي و سپس جامعه اسلامي تحولي مبني بر بيانيه گام دوم ايجاد کند. خب نقشه راه و ريل‌گذاري مسير دولت‌ها در گام دوم با اين عزيزان است که خيلي مهم است. کارشان خيلي مهم و سخت است؛ و در شعارهاي انتخاباتي و بعد از آن بر تحول‌خواهي و عدالت‌خواهي و مبارزه با فقر و فساد و تبعيض و رانت با رويکرد اخلاق مدارانه تأکيد کرده است.
 
وي افزود: لذا اين‌ها مطالبه مردم هم شده و همانطور که قبلاً عرض کردم همه به هر مقدار که مي‌توانند بايد در کار دخيل باشند و دولت هم با استفاده از دلسوزان در عرصه‌هاي مختلف و هم‌چنين عمل مجاهدانه در خدمت به مردم مي‌تواند اعتماد عمومي را تقويت کند و نگذارد کساني که قصد حاشيه‌سازي و ايجاد التهاب دارند، موفق شوند.
 
وي اظهار داشت: چون بالاخره خود آمريکا و اذناب پليدش داخلي‌ها و خارجي‌ها تلاش مي‌کنند که اين دولت موفق نشود. سنگ‌اندازي مي‌کنند. دشمني مي‌کنند. فضاهايي را به وجود مي‌آورند. هم از خارج فشار خواهند آورد هم در داخل افرادي را استفاده خواهند کرد؛ اما به فضل پروردگار و اميد خداي تعالي مردم با استقامت و قوت پاي دولت انقلابي خواهند ماند و با قدرت تمام بر دهان آمريکا خواهند کوبيد.
 
وي بيان داشت: آنچه دولت محترم بايد مدنظر قرار دهد و از ياد نبرد همان است که حضرت آقا سال گذشته در روز تنفيذ بيان فرمودند که: اقتصاد کشور، امروز مسئله‌ي اساسى است. همين مطلب کلي را در بيانات ديگر بسط دادند که چگونه از اين مشکل مي‌توانيم عبور کنيم.
 
 امام‌جمعه فارسان گفت: الحمدالله در شهرستان هم مجموعه دولت به‌ويژه فرماندار محترم با تمام توان به ميدان آمده‌اند در هفته دولت افتتاح يا کلنگ زني طرح‌هايي را دارند اعزام مجدد موکب حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان فارسان جهت اربعين که عمدتاً به‌صورت درماني است که ان شاالله کمک و عنايت داشته باشيد تبليغات و چگونگي کمک در فضاي مجازي اين روزها انجام مي‌شود ...
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html